فواید صبحانه (1)

مهمترین فواید خوردن صبحانه

چرا صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است؟ این سوالی است که شاید ذهن بی اندازه ها را درگیر کرده باشد.خیلی ها ممکن است توصیه صرف صبحانه را یک توصیه ساده در نظر بگیرند و بدون توجه از آن عبور کنند. بدن برای انجام اعمال حیاتی و گازوئیل مواد سوختی سوخته و ساز خود در طول روز به انرژی نیاز دارد. اما این انرژی از کجا باید تامین کند؟صبحانه به من واو انرژی لازم برای شروع روز را می‌دهد. با این مطلب از میخکوب همراه باشید.

تحقیقات بسیاری در زمینه خوردن صبحانه انجام شده است به خاطر اینکه نشان دهند ازچه صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز است.مهم ترین فایده خوردن صبحانه بالا رفتن متابولیسم است و به این صورت به شما کمک می کند کالری بیشتری در طول روز بسوزانید.جالب است بدانید هنگامی که صبحانه می خورید به بدن خود این پیام را ارسال می کنید که کالری زیادی برای سوزاندن درون طول روز بود دارد و نیازی به ذخیره کردن کالری دریافتی نیست. در نتیجه مانع از پر خوری می شود و این یکی از مهمترین فواید خوردن صبحانه است.

فواید صبحانه (3)

چرا باید صبحانه بخوریم؟

تحقیقات نشان داده است افرادی که صبحانه نمی خورند دارای شاخص توده اسم جسمی و روحی بالاتری نسبت به کسانی که صبحانه می خورند، هستند.شاخص توده بدنی (BMI) چیست؟ از نسبت قد به وزن افراد به عنوان شاخص اندازه گیری آسان اینکه آیا فرد در محدوده سنج بهداشتی خودش است یا نه استفاده صهبا شود. به عنوان مثال BMI 25 یا بالاتر، نشان می دهد که فرد دارای اضافه وزن می باشد  و نیاز دارد که در جهت کاهش وزن رفتار کند و به وزن ایدهآل خود برسد.

فواید صبحانه (4)

کاهش وزن

وقتی صبحانه خوردن حیث شما به یک خو تبدیل شود سوخت و ساز بدن ابتدای پگاه شروع خواهد شد. این فسون در چربی سوزی کمک بزرگی می‌کند و جهت از دست دادن وزن می‌شود. پژوهش ها درباره فواید صبحانه نشان داده است افرادی که صبحانه بیشتری میل می‌کنند در طی روز تنها با خوردن سبزیجات و میوه‌ها و گروهی اندكی کربوهیدراتها سیر می‌شوند.طی سال‌های اخیر محصولات و مکمل‌های غذایی حاوی امگا ۳ جایگاه ویژه‌ای در سبد غذایی و تغذیه‌ای خانواده‌ها پیدا کرده است. به طوری که شاید شما دریغ جزو آن دسته از افراد باشید که علاوه بر دریافت این روغن پرارزش از طریق غذا هر روز یک کپسول امگا ۳ را همراه با غذا میل کنید. یکی از تاثیرات بسیار خوب امگا ۳ کمک به کاهش وزن است. به همین دلیل بعضی از افراد بخصوص جوان‌ها که اضافه وزن دارند فکر می‌کنند یا وقتی كه از مکمل‌های غذایی از گزاره بیان امگا ۳ استفاده کنند بی نوا به خوردن صبحانه ندارند تا ماهر محكم تر وزن کم کنند. در صورتی که حذف صبحانه خطر بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد و تاثیر امگا ۳ را از بین می‌برد. .

کاهش اضطراب

کاهش اضطرای از دیگر فواید صبحانه است. گرسنگی‌های وسط روز متعرض شدن سردرد و از زیتون تا دادن تمرکز شرمگین نهایتا اضطراب پنهان منجر می‌شود. اگر شما یک صبحانه مغذی میل کنید، تا زمان ناهار مغز و شکم شما آرام و بدون هیچ آلارمی خواهند بود. به این ترتیب سطح اعراض را کاهش می‌دهید و شما پرخوری‌های میان وعده‌ای نخواهید داشت.

فواید صبحانه (5)

کاهش خطرات ابتلا به بیماریها

از فواید صبحانه خوردن یک صبحانه كالری دار و سالم در هر صبح اولین گام برای حفظ سلامتی است. رسیدن مواد غذایی در یكمین ساعات صبح می‌تواند قلب را از خطر هیپوگلیسمی و فشار خون و دیابت باز دارد. صبحانه خوردن به طور پی درپی خطر انواع بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. با وعده‌های صبحانه سطح کلسترول و بیماریهای چربی خون نیز رو به کاهش می‌رود.

منبع آنتی اکسیدان

یکی از فواید خوردن میوه برای صبحانه، تعبیه آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن است چون بسیاری از میوه‌ها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. برای مثال خوردن پرتقال و موز برای صبحانه بهترین کمک را به هوش آنتی اکسیدان می‌کند. آنتی اکسیدان‌ها با مهار رادیکال‌های بلامانع :قید ب یمانع و استرس اکسیداتیو از بدن محافظت می‌کنند. در واقع، آنتی اکسیدان به کاهش مهلكه بدبوشدن و تطیب و برخی مشکلات مربوط به سلامتی از جمله سرطان کمک می‌کند.

سلامت قلب

یکی دیگر از فواید مصرف میوه درخصوص سلامتی، محافظت از سلامت قلب است. میوه، منبع پتاسیم و فیبر است و سلامت قلب را افزایش می‌دهد. همچنین میوه، کالری پایینی دارد و به همین سبب درعوض جهت حفظ سلامت قلب و عروق مفید است. مدخل و خروجی نتیجه می‌تواند از بیماری‌های قلبی مانند حمله قلبی و سکته جلوگیری کند.

 

فواید صبحانه (2)

 تقویت سیستم ایمنی

دلیل مصرف خوراکی‌های سالم، محافظت از بدن در همال بیماری‌هاست. ما باید از بدن خود محافظت کنیم و به دنبال راهی برای جلوگیری از عفونت باشیم. برای این منظور می‌توانیم خوراکی‌هایی که خواص آنتی اکسیدانی دارند مصرف کنیم. در واقع میوه می‌تواند گزینش خوبی باشد. میوه، مواد مغذی شگفت انگیز و تاثیر آنتی اکسیدانی دارد ذكر سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. بنابراین، برای رابطه داشتن طعمه سالم، مصرف میوه برای صبحانه را آغاز کنید!

 

افزودن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *