تاریخچه خودروی نیسان پاترول

تاریخچه خودروی نیسان پاترول

یکی از محبوب ترین خودروهای آفرود قدیمی که با پیشرانه های مختلف به مردم ایران عرضه شد خودرو نیسان پاترول بود که در همان ابتدای ورود خود طرفدارهای بسیا زیادی را به خود جلب نمود با تمام این موارد با این اینکه این خودرو آفرود ایرانی قدیمی شده است هنوز جذابیت و طرافداران مخصوص خود را دارد.

تاریخچه خودروی نیسان پاترول

سال ۱۹۱۴ میلادی سه نفر شریک به نام‌های دن، آیویاما و تاکوچی کارخانه پیدایش خودروی کوچکی راه انداختند که نامش را از اولین حروف اسامی خود رنجیده و آن را دات نامیدند. این کارخانه کوچک مبادرت وسیله نقلیه دو سیلندری کرد که تنها ده اسب بخار قدرت داشت. بعدها در سال ۱۹۳۰ دات خودروی کوچکی به نام Son of DAT پیدایش کرد و به داتسون که در زبان ژاپنی به معنای آفتاب معلوم است، شهره شد. در ادامه در اخبار خودرو در مورد تاریخچه خودروی نیسان پاترول بیشتر صحبت می کنیم.

در سال ۱۹۳۴ داتسون با مشارکت کارخانه خودروسازی دیگری به نام نهونسانگ نام خود را به نیسان مستحیل مسخ داد و چند سال بعد یعنی در سال ۱۹۵۱ هم با عاطفه حس نیاز ارتش ژاپن به خودرویی که در بیابان‌ها پرقدرت ظاهر شود یكمین خودروی دو دیفرانسیلی (۴ چرخ متحرک) این شرکت به نام پاترول وارد سوق و میدان معامله این کشور و سوق و میدان معامله جهان شد.

نیسان پاترول در ایران

سال‌ها گذشت و در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ شمسی نسل سوم پاترول که به سری ۱۶۰ و ۲۶۰ مشتهر بود در ایران زمین مركب نشین و پیاده نصب شد و در آن سال‌ها بسیاری از كسان به خصوص تابعان یاران و حكماً برخی از خانم‌های علاقمند به اتومبیل با خودروهای اسپرت شاسی بلند رانندگی با این ماشین را آزادی کردند و به لذا بعد خرید آن بودند بطوریکه در آن سال‌ها در خیابان‌ها و جاده‌ها نیسان پاترول‌های اسپرت شده دررنگ‌های جوراجور را می‌دیدیم که صاحبانشان با غرور خاصی پشت قضا كار جریان آن می‌راندند و به دل جاده‌ها، کویر و جنگل و یا پیست‌های اسکی می‌زدند.

تاریخچه خودروی نیسان پاترول

و مسلماً همانطور که گفته شد هنوز هم كسان زیادی که اکثرا جوانان هستند علاقمند به داشتن این شاسی بلند هستند، بطوریکه در سایت تباهی تقاضا خرید نیسان پاترول دو درب یا چهار درب در رنگ های سبز، آبی و مشکی و … داده‌اند و پیشنهادهایی مثل تعویض و معامله كالا اقسام مدل‌های پژو با پاترول یا فروش متاع یدکی مثل لاستیک آفرود یا شلنگ کمپرسور کولر این ماشین داده شده است.

قطعا این خودرو یکی از محبوب ترین خودرو های ایرانی می باشد که در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین خودرو های آفرود ایرانی شناخته می شود اما تنها دلیل توقف تولید این بود که با استاندارد های آلایندگی مطابقت نداشت.

با وجود اینکه تاسیس نیسان پاترول بی حركت شده و خدمات پس از فروش قابل توجه‌ای هم ندارد اما شاید به دلایلی اخت دلربایی صوری آن و نوستالژی شدن‌‌اش و امکاناتی نظیر مسئله تحكم هیدرولیک، رینگ پهن، کولر و گارد چاوش سپر جلو به اصطلاح همچنان گزینه فروش نیسان پاترول روی میز هست و طرفداران خاص خود را دارد که هنوز آن را به خیلی از مدل‌های جدید و شوالیه وطنی تفوق می‌دهند.

تاریخچه خودروی نیسان پاترول

گفتیم که تنها نسل سوم پاترول مشتهر به سری‌های ۱۶۰ و ۲۶۰ در کشور ما وضع شد که البته راكب بود و در ته در سال ۱۳۸۲ شمسی به دلیل عدم بهره وری از دستگاه نظام انژکتوری و قاعده اصل بودن استانداردهای آلایندگی ابداع این خودروی ذهن انگیز متوقف شد و تنها مدل‌های کارکرده این سواری در بین مردم دست به دست می‌شود.

همچنین شاید مطالب زیر مورد پسندتان باشد...

افزودن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *