استراتژی های جدید دنیای بازاریابی را بشناسیم…

پیش از این نیز درباره دنیای متفاوت بازاریابی با شما صحبت کرده بودیم؛ دنیایی بزرگ اما عجیب و کمی پیچیده که می تواند شما را به قله اوجی که در کسب و کار خود دارید، برساند. ما در مقاله امروز میخکوب تلاش خواهیم کرد تا شما را با استراتژی های جدید دنیای بازاریابی آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید. بازاریابی دیجیتال روشی در بازاریابی بوده که با استعمال از ابزارهای دیجیتال به جذب مخاطب می پردازد. ۵ استراتژی بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸ در این مقاله معرفی شده است.

استراتژی بازاریابی

بازاریابی دیجیتال نسل جدیدی از بازاریابی محسوب می شود. هم عصر امروزین برای اینکه بتوانید کسب‌وکار خود را حفظ کرده و گسترش دهید، نیاز است که تغییراتی را نوع تبلیغات و شیوه پویه کاری خود ایجاد کنید. دیگر مانند گذشته نیست که بتوانید با یک تبلیغ تلویزیونی که بلوز بی آستین بوده است، مشتریان زیادی را به دست آورید. چه قبول کنیم یا نکنیم، زندگی همه ما دیجیتالی شده است و ابزارهای کنار دست ما مانند گوشی موبایل، تبلت، قمر و غیره تصدیق‌کننده این حرف هستند؛ پس باید کسب‌وکار خود را همراه با دیجیتال شدن پیش برید تا بتوانید دوام بقای خود را تضمین کنید.

برای اینکه به این مسئله دسترسی پیدا کنید، باید با تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال آشنا شوید. تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ هرساله تغییرات زیادی می‌کند و شما لازم است که با این تکنیک‌ها به‌خوبی آشنا شوید و مفروضات و مجهولات خود در این زمینه به‌روز کنید. در ادامه می توانید پنج نوع تکنیک بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸ را فرا بگیرید:

سئو

و باز هم سئو… سئو را دیگر همه می‌شناسند. سئو را می‌توان شامل تکنیک‌هایی که باعث افزایش رتبه سایت می‌شوند، تعریف کرد؛ اما در سال ۲۰۱۸ چه تغییراتی در سئو به وجود می‌آید و چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا بتوانیم نتیجه بهتری را بگیریم.

  • در سال ۲۰۱۸ رغبت می‌رود که شرکت ها ۴۱ درصد بودجه خودشان را به بخش سئو در بازاریابی دیجیتال اختصاص دهند که این مقدار به در سال ۲۰۲۰ به ۴۵ درصد تكثیر و كاهش پیدا خواهد کرد.
  • ۸۲ درصد متخصصان ادعا می‌کنند که سئو هنوز هم برای سایت مؤثر هستند و آن ۱۲ درصد هم احتمالاً قدرت سئو هنوز آشنا نشدند.
  • ۶۱ درصد بازاریابان بیان می‌کنند که فقط خود بهبود تکنیک سئو می‌تواند عامل فوز سایت در سال ۲۰۱۸ باشد.
  • ۷۲ درصد متخصصان بیان کردند که اثرگذارترین بخش سئو، همان تولید محتوا است که خود آن هم یکی از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال است.

نکاتی برای سئو در سال ۲۰۱۸

  1. تجربه کاربری مهم‌ترین بخشی است که باید برای سئو در سال ۲۰۱۸ در نظر بگیرید.
  2. باشد، ازنظر سئو فزون ترین و كمترین غالب اكثر و اقل آسیب را خواهد دید.
  3. از کلمات کلیدی به‌صورت عبارتی باید در متن خود استفاده کنید.
  4. بک لینک یا لینک بیلدینگ را جدی بگیرید!

نکات بازاریابی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

ارتباطات معاصر سریع‌تر از گذشته شده است و آن هم به لطف وجود تلفن همراه و تبلت و حضور برنامه‌های شبکه‌های مدنی جمعی در آن‌ها است. هدف شما جذب کاربر بیشتر است و چه محیطی بهتر از شبکه‌های همگانی معاشرتی و انفرادی که امروزه به یکی از اصول بازاریابی دیجیتال تبدیل‌شده است.

  • تبلیغات در شبکه‌های مدنی جمعی هرساله رو به گسترش است و جالب است که بدانید تبلیغات در فیس بوک در سال ۲۰۱۷، ۷۴ درصد ازدیاد پیدا کرد.
  • تخمین زده می‌شود که درسال ۲۰۱۹ ویدئو مهم‌ترین و پربازدیدی‌ترین محتوا شبکه‌های مدنی جمعی شود و باعث نقصان ۸۰ درصد ترافیک بازدیدکننده می‌شود.
  • شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم بازاریابی دیجیتالی كاربرد می‌شود.

بازاریابی محتوا

از هر ابزاری که در بازاریابی دیجیتال كاربرد می‌کنید، باید محتوا را در نظر بگیرید. بازاریابی محتوا یعنی شناخت روش‌ها و تکنیک‌های توزیع محتوا را باید جز اصول کاری خود قرار دهید. محتوایی که نوشته می‌شود ولی درجایی نشر نشود و کسی نبیند، چه ارزشی دارد؟

  • امروزه بازاریابی محتوا سه برابر دیگر تکنیک‌ها برای شما ورودی کاربر می‌آورد و ۶۲ درصد هزینه بازاریابی شما را کاهش می‌دهد.
  • تقریباً جوانان ۱۸ تا ۱۹ ساله بیشتر از همه به دنبال دانسته ها و محتوای خود هستند.
  • کسب‌وکارهای کوچک با محتوا، قیاساً و حتماً ۱۲۶ درصد بیشتر از همکاران خود که محتوایی در سایت یا شبکه‌های خود قرار نمی‌دهند، کاربر جذب می‌کنند.
  • هر نوع کسب‌وکار دارید و در بستر اینترنت و فضای دیجیتال جهد می‌کنید، محتوا مهم‌ترین و ارزان‌ترین روش برای گسترش تلاش شما است.

 

نکات بازاریابی

اینفلوئنسر مارکتینگ

بعضی از کارخانه‌ها و شرکت‌ها همیشه تلاش می‌کنند تا محصولات و خدمات خود را از طریق افراد مشهور و معروف دنیا به فروش برسانند یا تبلیغ کنند. كاربرد از چنین خدماتی را اینفلوئنسر مارکتینگ می‌گویند. البته این فقط محدود به افراد مشهور و صاحب‌نام نمی‌شود، حتی شخصی هم به‌صورت فریلنسری تلاش می‌کند، به این تکنیک بازاریابی فکر می‌کند. اگر صاحب یک برند هستید، اگر انجمن خاصی دارید یا در حالت کلی به دنبال متد و روشی هستید که بتوانید با آن محصولات خود را به فروش برسانید، این‌یکی از كامل بلوز ركابی تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال است.

دیجیتال پی آر

هر کسب‌وکاری نیاز به این نوع تکنیک بازاریابی دیجیتال دارد. حتی كاربرد از تکنیک دیجیتال پی آر برای افرادی که قصد برند سازی خود را دارند، مفید است. تکنیک دیجیتال پی آر، شما تلاش می‌کنید که از طریق محتوا و نشر آن در دیگر سایت، تبلیغات خود را انجام دهید مانند رپورتاژ آگهی.

تکنیک‌های دیجیتال پی آر در سال ۲۰۱۸

  • سایت و مکان‌هایی را پیدا کنید که برای اشاعه مطالب سایت شما، قابل با کسب‌وکارتان باشد.
  • مکان‌هایی را که برای اشاعت پیدا می‌کنید، خود تبلیغاتی نباشند.
  • انجمن‌ها و فروم هایی که ورجاوند و نامتناسب با کسب‌وکارتان هستند را پیداکرده و در آنجا تلاش کنید.
  • اصول نگارش آن را یاد بگیرید.

افزودن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *