فناوری های جدید ایربگ و ذخیره انرژی در خودرو

فناوری های جدید ایربگ و ذخیره انرژی در خودرو

از زمانی که ایربگ یا کیسه هوا به بخشی از امکانات ایقان خودروها پیوست شد، مرتبا جایش را در فضای خارجی تبدل داد. امروز شاهد مصرف از ایربگ های پرده ای، اجناس جانبی، کمربندی و حتی مدل هایی هستیم که درست در قسمت زیر سامان جای گذاری می شوند. در ادامه در مطلب اخبار خودرو در مورد فناوری های جدید ایربگ و ذخیره انرژی در خودرو بیشتر صحبت می کنیم.

فناوری های جدید ایربگ و ذخیره انرژی در خودرو

شاید ماشین همه ما، مجهز به این نوع ایربگ ها مبادا اما باید بگوییم که نوع آخر به زودی عرضه خواهد شد. باید افشا کنیم که مرسدس یکی از شرکت هایی است که روی روشی تازه برای بکارگیری ایربگ ها کار می کند که این ابزارها را از نوعی شیوه انفعالی برای حفظ ایقان به بخشی از یک قاعده فعال بدل می کند.

کمپانی یاد شده در حال بررسی ایربگ هایی است که در قسمت فرودین ماشین کار گذاشته می شوند و پیش از بروز تصادف سامان را نگه می دارند.این ایربگ ها همانطور که گفته شد، بخشی از جهاز اطمینان فعال اتومبیل به شمار می روند و به محض تشخیص حسگرها وارد عمل می شوند.این کیسه ها دارای نوعی پوشش سایشی هستند که می توانند سرعت خودرو را کم کرده و قدرت ماشن در حین توقف را دو مستوی نمایند.

کیسه های مورد بحث علاوه براین می توانند آلت را تا ۸ سانتی متر بالا ببرند و در اسباط مانع از سر گساردن مایه در حین ترمزهای شدید شوند. این مکانیزم نیز از شدت برخوردهای سپر به سپر می کاهد و در رونق تصادف، مانع از سر گساردن مسافرین به زیر کمربند می شود.

اما آنچه پتانسل لازم برای کاربرد این ایربگ ها را در خودروهای آتی بالا می برد آن است که در حین عملکرد از همان سیستم تكیه اتومبیل بهره می گیرند.کمپانی مرسدس سال هاست که روی این فناوری کار می کند با این حال، به این زودی ها روی خودروهای تولیدی آن به کار گرفته نخواهد شد.

فناوری های جدید ایربگ و ذخیره انرژی در خودرو

پنل های ذخیره انرژی

کمپانی Exxon Mobile پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۴۰ میلادی، نیمی از خودروهای تولیدی شرکت ها از نوع هیبریدی خواهند بود. این خبر برای محیط زیست فوق العاده است اما یکی از مشکلاتی که در سروكار با این نوع ماشین ها مطرح می شود آن است که باتری های آنها فضای زاید را تصرف می کنند و بسیار سنگین هستند.

علیرغم ترقی های به دست آمده در پی ساخت انباره های لیتیومی- یونی این قوه آكومولاتور ها باز هم بیش از معیار سنگین هستند. در اروپا، دسته جمعی و انفرادی شامل بر ۹ خودروساز مشغول بازجست و ملاحظه پنل هایی هستند که روی بدنه کار گذاشته می شوند و می توانند انرژی را تهیه نموده و سریع تر از باتری های نوگرا شارژ شوند.این صفحات از نوعی فیبر پلیمری و رزین کربنی آفریننده شده اند و از استحکام کافی برای نصب روی بدنه و انعطاف لازم برای جوش نوشیدن و تناول كردن برخوردارند.

فناوری های جدید ایربگ و ذخیره انرژی در خودرو

گفتنی است که پنل های یاد شده می توانند وزن یک اتومبیل را تا ۱۵ درصد کاهش دهند. این صفحات قدرت خلق شده از طریق تکنولوژی هایی نظیر ترمزهای احیاکننده را ستاندن می کنند و یا زمانی که موتور به منابع شارژ متصل می شود انرژی را در خود تهیه کرده و در زمان نیاز مورد استفاده قرار می دهند.

تویوتا نیز بررسی پنل های سبک پس انداز سازی انرژی را در اجازت کار خود دارد اما این کمپانی پای را اندکی فراتر نهاده و مراقب استفاده از صفحاتی است که می توانند كارمایه حال خورشیدی را جذب کنند.اینکه پنل های آتی جذب توان را داشته باشند یا پس انداز سازی آن، در هر حال، خودروسازان دنیا به درنتیجه راهی برای ساخت خودروهای یار بسان به صرفه تر و سبک تر هستند.

همچنین شاید مطالب زیر مورد پسندتان باشد...

افزودن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *