نحوه انتخاب کفش مناسب

نحوه انتخاب کفش مناسب

از قدیم گفته اند پا قلب دوم شماست، ولی این روزها کمتر کسی به فکر عافیت و بیماری پاهای خود است.در قدرت و کفش ارزان با وجود تنوع زیاد در بغاز و مد روز بودن کفش، اولویت خرید آنها بیشتر است. رنگ، شکل، پاشنه و مدل کفش همه می توانند شما را برای خرید یک کفش انگیزش کند اما اگر بدانید که همین آزادگی می تواند ایمنی پا و به جمله دیگر جان شما را به خطر بیندازد، احتمالا کمی در مقابل تشجیع فروختن کفش های مد روز پایداری می کنید و معیارهای دیگری را مورد توجه قرار می دهید. در ادامه در مطلب زیبایی در مورد نحوه انتخاب کفش مناسب بیشتر صحبت می کنیم.

نحوه انتخاب کفش مناسب

قلب دوم شما نیاز به فضایی مفت برای نفس کشیدن دارد. کفش راحت، کفشی است که دارای ارتفاع كم بها بوده و پا در کفش دریافتن راحتی کند. پس صلح خودتان را فدای مد نکنید و بدانید که هر کدام از كالا اقسام کفش ها ممکن است چه آسیب هایی به پاهای شما وارد کند. با بخش دانستنی ها وبسایت میخکوب همراه باشید.

کفش های پاشنه بلند

سال هاست که پزشکان راجع خطرات استفاده از کفش پاشنه بلند بر ایمنی پای افراد اخطار می دهند اما مهم ترین مشکلاتی که بروز می کند، شامل اوضاع زیر است: پاشنه های بلندتر از ۷ سانتی متر نیروی گشتاور پیچشی را روی زانوها زیادتر و با در خطر قرار دریافت مفصل ها زانوها، آنها را آماده ابتلا به آرتروز می کند.

پاشنه های خیلی بلند باعث خلق فشار روی مفصل كلیك انقوزه شست پا می شود. از این مفصل استخوان متاتارس به استخوان نخودی شکل صمغ پا می رسد. فشار بیش از حد به این نسل یا اعصاب می تواند آن را ملتهب کند.تمام کفش های پاشنه بلند ممکن است منجر به پیچ ساییدگی مچ پا شوند. شایع ترین نوع پیچ سایش نیز پیچ ساییدگی به خارج است که موجب رگ به رگ شدن شدید رباط پا می شود. خطر ابتلا به آرتروز با پیچ فرسایش شدید پا افزایش می یابد.

عوارضی آشنا انحراف انگشت شست پا، میخچه، تاول و كجی انگشتان، دردهای مزمن کمر ، دردهای مفصل ها ، زانو ،پاشنه پا و زخم های زودرس، پژواك خمناك و راست استفاده از چنین کفش هایی است.
مشکل را چطور رفع کنید!اگر بین راه رفتن با پاشنه بلند در پا و زانوها درك درد دارید و نمی توانید در روبه رو میل تان به بلند قد شدن لجاجت استوارسازی کنید، بهتر است از کفش های پیاده روی که کمی لژ دارند، مصرف کنید. خلال خرید کفش کف پلیمریزه با پاشنه ضخیم و کمتر از ۳ سانتی متر می تواند انتخاب مناسب تری باشد. اگر به هیچ نشانی نمی توانید از کفش پاشنه بلند صرفنظر کنید در این صورت منظور می کنیم كاربرد از آن را کنار بگذارید یا دست كم در برخی از ساعات روز سراغ کفش های فراغ بال یا ورزشی بروید.

نحوه انتخاب کفش مناسب

مصرف از کفش پاشنه کوتاه می تواند از آسیب به عظم اصل متاتارسال نهی و امر کند. هر چه پاشنه کوتاه تر باشد پا در فضا هوا محیط شرایط عادی تری قرار می گیرد و کشیدگی ساق پا کمتر اتحاد می افتد.مچ پای رگ به رگ شده باید بی حرکت بماند. اگر یک بار مچ پای تان پیچ بخورد، حدس تکرار آن زیادتر خواهد بود، پس حتما به پزشک مراجعه کنید تا اگر لازم شد فیزیوتراپی انجام دهید.

این کفش ها شکل عجیبی دارند و گفته می شود برای کمک به همگونی پا و باسن تولیده شده و راه رفتن را راحت تر می کنند. این کفش ها که پاشنه منفی دارند یعنی پاشنه شان بن تر از انگشتان پا مدل سازی شده است باعث ساختن فشار به سمت جلوی پا شده و منجر به کشیدگی تاندون آشیل می شود. در این حالت بدن در تلاش برای حفظ بالانس و تثبیت به حركت درآوردن است گروه جدیدی از عضلات را اثنا راه رفتن به کار بگیرد که در وقت قدیمی استفاده نمی شد. این الگوی راه رفتن غیر عادی مکانیک زیستی راه رفتن فطری فرد را تحت پشتوانه قرار می دهد به طوری که جنبه ها فرد در کفش شگفت انگیز به سختی راه می رود.

این کفش با نقصان استرس اضافی به نقاط متنوع بدن موجب ایجاد وزن افزایش به مفاصل شده و در ذریه بدن را آماده آرتروز می کند. متخصصان اخطاریه داده اند که این کفش ها باعث اضافه خطرات نداشتن تعادل، سقوط و نیز تشیید آرتروز می شود.

اگر دچار ورم مفاصل، زانو درد و پادرد هستید باید از پوشیدن این کفش ها امتناع کنید و از کفش های نادره و عادی راه رفتن به طور منظم مصرف کنید. اگر در دوره ای از این کفش ها استعمال کرده اید و دچار زانودرد و پادرد شده اید، پابرهنه راه رفتن در خانه موجب تكثیر و كاهش نرمش پذیری و قدرت عضلات می شود و مشکل را ناپدید می کند.

افزودن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *